Nyheder & Viden

Få ny viden om ID Connect og Identity Management

Ønsker du at følge med i ID Connect’s udvikling, og de tiltag vi kommer med i 2022 inden for MitID, Nemlogin og andre områder, kan du kigge forbi siden her. Ønsker du automatisk at blive opdateret så følg os på LinkedIn, hvor vi løbende offentliggør nyheder og andet god information.

NYHEDER:

20.01.2022: Se webinar med produktannoncering af ID Connect version 4.x. 

Efter mere end 3 års arbejde og over 30.000 timers udvikling har ID Connect skabt en spændende IAG-løsning målrettet kommuner. Løsningen er udviklet for og med vores kunder, og i en retning der 100% sikkert skaber flere positive brugerrejser. Se webinaret, hvis din kommune ønsker effektiv brugerstyring, der inspirerer din organisation til at være en del af både løsningen og ansvaret. Webinaret indeholder også en generel introduktion til ID Connect version 4.x

Fokus vil være på:

  • Integration til manuelle systemer (Legacy IT)
  • Datadeling med samarbejdspartnere via sikre APIer
  • Straks-oprettelse af eksempelvis vikarer og konsulenter

23.04.21: ID Connect indgår strategisk samarbejde med ProActive [nu Fellowmind], som er en af de førende Microsoft-partnere i Danmark. Målet med samarbejdet er at gøre det nemt for danske kommuner at kontrollere medarbejdernes digitale identiteter og sikre sikker adgang til cloudservices. Læs mere.

12.05.21: Spar tid med digital on-bording af nye medarbejdere! De discipliner, der håndteres inden for Løn, HR, og IT er meget forskellige, mens de data, der fødes i de enkelte systemer, kan og bør bruges på tværs. Læs mere.

26.01.21: ID Connect forventer, at 2021 er året, hvor virksomheder for alvor sætter fokus på brugerstyring og serviceintegrationer. I 2021 bliver det endnu mere tydeligt, at vores arbejdsvilkår – og vilkår generelt – har ændret sig markant.  Læs mere.

7 vigtige 2021-trends for brugerstyring og sikkerhed

Kundecases

Hvidovre Kommune

I 2017 gennemførte Hvidovre Kommune en stor og omfattende organisationsændring, hvor forvaltninger blev nedlagt, stabe ændrede karakter og nye centre kom til. Det stillede krav til en ny og effektiv måde at håndtere kommunens mange brugere på. ID Connect’s service blev svaret.

Middelfart Kommune

Efter dialog med tre udbydere valgte Middelfart Kommune at samarbejde med ID Connect om en løsning, der skulle sikre kommunens håndtering af brugere og adgangsstyring. Med en skræddersyet integration til den fælleskommunale rammearkitektur, KOMBIT, og en fortsat fokuseret udvikling på integration til kommende offentlige systemer som Nemlogin-3 og det nye MitID, stod ID Connect som det stærkeste og mest fordelagtige valg.

Nyborg Kommune

En aftale om et nyt Identity and Access Management-system fra ID Connect har sikret Nyborg Kommune bedre overblik over kommunens brugeradministration i forhold til nuværende og kommende KOMBIT systemer, ligesom alle rammer i den nye SKI 02.19 SaaS/Cloud aftale er tænkt ind i løsningen.

WEBINARS:

Webinar 1: Automatisering og styr på governance under on-boarding af kommunale medarbejder

Vi gennemgår processen, fra en medarbejder bliver ansat, og oprettet i en løn organisation, til de er klar til at modtage post, og anvende IT-systemer. Hvilke processer kan automatiseres, og hvad sikrer systemet i forhold til organisatorisk placering, og tildeling af de primære rettigheder. Webinaret tager 30 minutter.

Webinar 2: Centraliseret bruger- og rollestyring: Spar tid og penge ved en effektiv transformation

På dette webinar gennemgår vi, hvorledes vi onboarder eksisterende IT-systemer fra MS-AD, samt services fra KOMBIT adgangsstyring. Vi viser, hvordan platformen sikrer en 95% automatiseret proces således at systemer kan onboardes på minutter og med et marginalt ressource-træk i IT-organisation.

Mere sikkerhed. Mindre besvær!

Rollebaseret adgangsstyring er den professionelle løsning til alle, der ønsker en sikker og effektiv metode til bruger- og adgangsstyring, som de selv kan administrere og vedligeholde. Med ID Connect kan du både beskytte medarbejdernes digitale identitet og samtidig skabe en sikker forbindelse mellem dine medarbejdere og de digitale tjenester, de bruger i dagligdagen.

Ny kundecase: Samarbejde med Hvidovre kommune

Hvidovre Kommune gennemførte i 20217 en stor organisationsændring. Det stillede krav til en ny og effektiv måde at håndtere kommunens mange brugere på. Læs, hvordan ID Connect’s service blev svaret.